סוף לכביש הדמים? השקעה של מאות מיליונים לשדרוג הציר שגבה את חייהם של עשרות אזרחים
לאורך תוואי הכביש תוקם מפרדה קשיחה ומעקות בטיחות בשוליים, תותקן תאורה ותבוצע הסדרה ורמזור של כל הצמתים. הפרויקט כולל גם טיפול במערכות הניקוז, הארכת מעבירי מים, הסדרת תעלות ועוד
- קובי ברקת
- ד' חשון התשפ"ה
חברת נתיבי ישראל תחל בקרוב בעבודות לשדרוג כביש 40, בקטע שבין צומת טללים ועד עיר הבה"דים, בהיקף של 415 מיליון שקלים. מדובר בכביש אדום שאירעו בו תאונות רבות, חלקן קטלניות.
שדרוג הכביש התאפשר לאחר שהשרה רגב התעקשה להכלילו במסגרת התקציב השנתי שאושר למשרד התחבורה לשנת 2025. במסגרת זאת, יהפוך קטע הכביש, שאורכו כ-10 קילומטרים מכביש חד מסלולי לכביש בטיחותי דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון.
לאורך תוואי הכביש תוקם מפרדה קשיחה ומעקות בטיחות בשוליים, תותקן תאורה ותבוצע הסדרה ורמזור של כל הצמתים. הפרויקט כולל גם טיפול במערכות הניקוז, הארכת מעבירי מים, הסדרת תעלות ועוד.
יצוין, כי בקטע כביש זה נוסעות משאיות רבות, כלי רכב צבאיים לרבות מובילי טנקים, אוטובוסים וכלי רכב פרטיים. צומת רמת הנגב, המשרתת גם תלמידי בתי ספר ומהווה סיכון בטיחותי תשודרג ויותקנו בה רמזורים.
כביש 40 הוא כביש אורך משמעותי והיסטורי, המתחיל במרכז הארץ ליד פתח תקווה ומסתיים אחרי מכתש רמון כאשר הוא מתחבר לכביש הערבה. בחלקו הדרומי, מצומת הנגב למצפה רמון, מקודמים מספר פרויקטים לשיפור הבטיחות וזרימת התנועה.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות